Як правильно вибрати стяжний ремінь

Перш ніж описувати стяжні ремені (їх ще називають "стяжні троси" або "стяжні паски"), хочемо порадити вам мати в багажнику автомобіля повний перелік аксесуарів, які допоможуть вирішити багато несподіваних ситуацій під час подорожі. Так звані "набори автомобіліста" (ще їх називають "аварійні набори" або "дорожні набори") призначені саме для цього. Ознайомитись з комплектністю та купити набір автомобіліста можна тут.
Стяжні ремені - основний інструмент перевезення вантажів, які забезпечать їх збереження під час транспортування. А тому економити на них не просто немає сенсу, а просто заборонено. Але спочатку необхідно з'ясувати, як правильно вибрати стяжний ремінь, спираючись не тільки на його вартість. Поговоримо, які види ременів бувають і з яких функціональних елементів складаються. Саме виходячи з цієї інформації ви зможете вибрати оптимальний виріб для транспортування вантажів.

Види стяжних ременів для вантажоперевезень

Можна класифікувати ремені по-різному, наприклад, способом фіксування вантажу. У цьому випадку виділяють однокомпонентні та двокомпонентні вироби.

Однокомпонентні стяжні ремені можуть бути кільцевими, нероз'ємними, вони охоплюють вантаж, після чого фіксуються стяжним механізмом. Використовують їх, як правило, при перевезенні легких вантажів, які потрібно зв'язати в єдине ціле. Ми не рекомендуємо фіксувати ними важкі, габаритні речі.

Двокомпонентні стяжні ремені - роз'ємні, складаються зі стрічки та кінцевика з храповиком. Їх застосовують для з'єднань декількох елементів вантажу в один блок, а також як розтяжки або в притискних кріпленнях.

Якщо класифікувати стяжні ремені на кшталт кріплення, можна виділити стрічки з храповиком і стрічки з пружинною пряжкою. Храповий замок працює на зубчастому механізмі, коли коліщатко обертається тільки в один бік, що гарантує надійне кріплення вантажу без можливості мимовільного зсуву стрічки. Пружинна пряжка або притискний замок дозволяє не тільки регулювати натяг ременя, а й обхват вантажу. При цьому працює таке кріплення елементарно – вільний кінець ременя протягують через пряжку. Класифікація на вигляд кінцевика дозволяє виділити такі категорії стяжних ременів:
  1. з одинарними, подвійними чи потрійними гаками;
  2. з дротяними, литими та кованими кінцевиками;
  3. з U-, S-, J-подібним, балковим профілем.
А також кінцевик може бути у вигляді клямки або карабіна, кільця або рейкового механізму.

На що звернути увагу при купівлі стяжного ременя

При виборі та купівлі стяжних ременів звертаємо увагу на кожну їх частину.
  • Стрічка — найуразливіший елемент. При постійній експлуатації саме вона першою виходить із ладу. Якщо ви купуєте її в магазині, то перевірте навпомацки, потягніть, переконайтеся, що вона не м'яка і не пухка. Замовляючи її в інтернет-магазині, при отриманні в офісі транспортної компанії не зайвим буде також провести ці маніпуляції. Якісна стрічка витримує навантаження в 2 і навіть 3 рази більше за запас її міцності. Хтось вважає, що чорні поздовжні смуги на стрічці говорять про розмір розривного навантаження, але це неправда — їхня наявність ніяк не регламентована.
  • Крюк. Повинен бути належним чином промаркований, із зазначенням робочого навантаження. Перевірити правильність маркування досить легко. Наприклад, виробник зазначив, що гак витримує 5 тонн, отже, маркування буде LC 25 KN. А товщина прутка, з якого виконаний гак, повинна за цих параметрів бути не менше 11,5 міліметрів. Озброїться лінійкою, і якщо це не так, то перед вами неякісний виріб.
  • Хроповик. Важливо, щоб він був виконаний з металу потрібної товщини, що відповідає заявленому навантаженню. І тут знадобиться лінійка. При маркуванні LC 25 KN храповий механізм має бути виготовлений із металу, товщиною від 2,6 мм. Не забудьте перевірити пружину-фіксатор. Вона має ходити з невеликим зусиллям, що є ознакою того, що механізм прослужить довго.
  • Етикетки. Не менш важлива частина стяжного ременя, по суті, його паспорт, на якому вказані всі характеристики. Там ви знайдете відомості про виробника, розривне навантаження, довжину стрічки та інші технічні характеристики виробу.

Нюанси при виборі та експлуатації стяжних ременів

Розраховуючи кількість ременів, необхідних для транспортування вантажу, враховуйте не тільки об'єм і вагу об'єкта, що безпосередньо перевозиться, але й умови завантаження, розвантаження та переміщення. Наприклад, під час екстреного гальмування на вантажі діє сила, що дорівнює 80% їхньої маси, а під час простого повороту чи перебудови з ряду до ряду — до 20%. У дорозі обов'язково робіть технічні зупинки, щоб переконатися, що вантаж ще надійно закріплений, а в разі потреби коригуйте силу натягу ременів. Використовуйте стрічки, ремені, ланцюги та інші засоби кріплення лише за призначенням відповідно до їх технічних характеристик. Вивчіть окремо питання поєднання елементів кріплення, якщо збираєтеся використовувати кілька.
Пам'ятайте, що неправильно закріплений вантаж може спричинити аварію і навіть трагедію, він несе потенційну небезпеку для всіх учасників руху. І найменше, що може статися - ви просто не довезете його в цілості та безпеці. Не забувайте, що розчарування від експлуатації дешевого ременя триватиме набагато довше радості від його низької ціни.
Поділитиcь у Facebook
  • Як правильно вибрати стяжний ремінь

Рекомендовані товари

Ремінь стяжний 0.5Т SPR 2501

Ремінь стяжний 0.5Т SPR 2501

Арт.: SPR 2501 Ремінь стяжний 0.5 т, 5 м х 25 мм, поліестер. Ремінь стяжний з натяжним ме..

Ремінь стяжний 1.5Т SPR 2502

Ремінь стяжний 1.5Т SPR 2502

Арт.: SPR 2502 Ремінь стяжний 1.5 т, 6 м х 38 мм, поліестер. Ремінь стяжний з натяжним мех..

Ремінь стяжний 3Т SPR 2503

Ремінь стяжний 3Т SPR 2503

Арт.: SPR 2503 Ремінь стяжний 3 т, 8 м х 46 мм, поліпропілен. Ремінь стяжний з натяжним ме..

Ремінь стяжний 5Т SPR 2505

Ремінь стяжний 5Т SPR 2505

Арт.: SPR 2505 Ремінь стяжний 5 т, 10 м х 50 мм, поліпропілен. Ремінь стяжний з натяжним ..